|
Przedszkole Nr 18 im. M. Montessori ul. Poniatowskiego 33, 37-450 Stalowa Wola tel. (15) 842-11-11
| |
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7041 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | PRZEDSZKOLE NR 18
- praca w oparciu o założenia pedagogiczne Marii Montessori - zajęcia umuzykalniające - nauka tańca - zajęcia logopedyczne - nauka języka obcego - opieka psychologa - religia - wykwalifikowana kadra pedagogiczna
|
"W naszych przedszkolach dzieci mogą wyrażać swe wewnętrzne potrzeby zgodnie ze znamiennym zdaniem: Pomóż mi zrobić to samemu".
Maria Montessori
Nasze Przedszkole otrzymało patronat Polskiego Stowarzyszenia Montessori, który jest wyznacznikiem jakości i zgodności pracy dydaktyczno - wychowawczej z pedagogiką Marii Montessori.
Jesteśmy placówką publiczną, charakteryzującą się prowadzoną innowacją pedagogiczną polegającą na pracy w oparciu o założenia pedagogiczne Marii Montessori. Filozofia i myśl pedagogiczna M. Montessori w decydujący sposób wpłynęły na kształt i funkcjonalność naszej placówki.
Metoda Marii Montessori jest przykładem indywidualnego nauczania i wychowania. Uczenie się i wychowanie stanowią tu nierozerwalną całość. Proces nauczania odbywa się dzięki aktywności własnej dzieci. Dzieci, które kochają się uczyć (bo to leży w ich naturze) będą tu wzrastać w poszanowaniu indywidualnego tempa jak i ze szczególnym uwzględnieniem ich zdolności i predyspozycji.
Chcemy dać im szansę optymalnego rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, fizycznego i społecznego, w naturalnym - zróżnicowanym wiekowo środowisku. Podstawą naszego działania jest szacunek dla każdego człowieka.
W przedszkolu istnieją grupy, które w całości pracują w oparciu o założenia pedagogiki M. Montessori, a także grupy, które realizują jej elementy.
W naszym przedszkolu nie ma obowiązku leżakowania. |
ATUTY
Nasze przedszkole wyróżnia:
- grupy zróżnicowane wiekowo (3 - 6 lat)
- możliwość przebywania wspólnie rodzeństw i kolegów z podwórka
- specyficzne pomoce dydaktyczne, mające służyć dziecku w poznawaniu otaczającej rzeczywistości
- integracja dzieci o różnych potrzebach rozwojowych
- ciekawe i skuteczne metody pracy z dziećmi
- rodzinna i przyjazna atmosfera
- w przedszkolu zatrudniona jest wykwalifikowana kadra pedagogiczna, posiadająca wyższe wykształcenie pedagogiczne w zakresie wychowania przedszkolnego oraz kursy uprawniające do pracy według zasad pedagogiki Marii Montessori
|
|
Zapewniamy:
- ćwiczenia ruchowe
- zajęcia umuzykalniające
- zajęcia logopedyczne
- religię
|
|
ZAŁOŻENIA METODY MONTESSORI
W związku z przemianami w oświacie, oczekiwaniami środowiska i rodziców nauczyciele stale dokształcają się i zdobywają nowe umiejętności i doświadczenia. Służy to zapewnieniu w pełni profesjonalnej oferty pedagogicznej.
Najważniejsze założenia pedagogiki Montessori:
Dziecko uczy się całym ciałem, musi się rozwijać motorycznie, emocjonalnie, społecznie, duchowo i intelektualnie, aby stać się pełnowartościowym człowiekiem.
Dziecko uczy się przez aktywną pracę, przez własne doświadczenie. Dotyk i ruch mają duże znaczenie w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu problemów.
Dziecko samo wybiera zadania spośród wcześniej zaproponowanych przez nauczyciela. Samodzielny wybór pracy pobudza zainteresowanie i dzięki temu staje się bardziej aktywne.
Środowisko powinno być tak przygotowane, aby dziecko mogło się swobodnie poruszać i aby miało poczucie własnej wartości. Porządek i stymulacja odgrywają w tym ogromną rolę.
Nauczyciel pełni funkcję promotora niż tradycyjnego nauczyciela i powinien mieć zaufanie do dziecka.
Kształcenie jest przesycone ideami pokojowymi i szczególną troską o środowisko, w którym żyjemy.
Koncepcja dziecka i jego rozwoju zaproponowana przez Marię Montessori:
dziecko traktowane jest podmiotowo, jako istota dążąca przez aktywność i samodzielne działania do uzyskania niezależności od dorosłych
dziecko jest budowniczym samego siebie, ale może tego dokonać tylko w interakcji ze środowiskiem
pomoc dziecku w dążeniu do samodzielności i niezależności
kształtowanie u dziecka poczucia własnej wartości
stwarzanie klimatu akceptacji, uznania, bezpieczeństwa i miłości
pomoc w rozwijaniu aktywności
Materiał rozwojowy
Materiał rozwojowy Montessori został empirycznie opracowany przez autorkę w oparciu o jej własne doświadczenia oraz osiągnięcia francuskich psychologów. Nosi on nazwę materiału rozwojowego, a nie dydaktycznego, gdyż jego rolą jest pobudzanie i wspieranie rozwoju zgodnego z wrażliwymi fazami. Materiał grupy przedszkolnej opracowany jest w kilku działach, stąd odnajdujemy w sali przedszkolnej następujące grupy tego materiału:
- do praktycznych ćwiczeń dnia codziennego
- materiał sensoryczny
- do edukacji językowej
- materiał do wychowania kosmicznego
- do rozwoju pojęć matematycznych
- do wychowania religijnego
|
GALERIA
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|